مهتاب قدس ایران به دفاع از ملت‌های مظلوم جهان متعهد است - مهتاب قدس

به گزارش مهتاب قدس، گردهمایی وحدت آفرین و باشکوهی به مناسبت سفر حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اعضای هیأت جمهوری اسلامی ایران به اهتمام حزب «مجلس وحدت مسلمین» در شهر اسلام‌آباد و با حضور شخصیت‌های نام آشنای شیعه و اهل تسنن در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

علامه راجع ناصر عباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین میزبان برنامه از حضور هیأت کشورمان و دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی قدردانی و سفر هیأت ایرانی به پاکستان را ابتکاری سازنده و قدمی مبارک در مسیر هم افزایی علمای اسلام و تحکیم امر وحدت عنوان کرد.

حجت الاسلام شهریاری به عنوان مهمان ویژه و سخنران اصلی این مراسم وحدت آفرین با ابراز خرسندی از بهبود فضای صلح و برادری میان مذاهب اسلامی در پاکستان و افزایش درجه وحدت میان مسلمانان این کشور همسایه، تاکید کرد: وجود نورانی و مبارک حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) باعث جمع شدن تمامی مسلمانان زیر یک چتر شده و در حقیقت وحدت و همه بلاد اسلامی باعث قوی‌تر شدن ما و جوامع مسلمان می‌شود.

وی با تشریح بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع میهمانان کنفرانس اخیر وحدت اسلامی در تهران، افزود: از نگاه حضرت آقا، سیاست قدرت‌های استکباری و نیروهای ضداسلام مبتنی بر تفرقه بینداز و حکومت کن است، لذا در چنین شرایطی اتحاد امت اسلامی اوجب واجبات است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، افزود: راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی، اتحاد قوی میان شیعه و سنی است و در این راستا رهبران و نخبگان عالم اسلام باید هوشیار باشند وعلیه دشمنان مشترک و نیروهای ضد تقریب جبهه مشترکی تشکیل دهند.

وی با تشریح مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت‌های استکباری، دشمنی غرب با ایران در زمان هشت سال جنگ تحمیلی و همدستی برخی حاکمان منطقه برای تجاوز به خاک ایران، گفت: علی رغم بیش از ۴۰ سال توطئه دشمنان انقلاب اسلامی، درخت تنومند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران همچنان محکم و استوار است و به برکت این انقلاب ملت‌های مسلمان منطقه و جبهه مقاومت امروز قدرت مضاعفی در برابر تهاجم استعمار جهانی از جمله رژیم ناپاک صهیونیستی برخوردار هستند.

شهریاری تاکید کرد: ایران همچنان به حقوق ملت‌های مظلوم جهان به ویژه مردم فلسطین و دفاع از آرمان‌های آنان متعهد است و امروز جهان از جمله عالم اسلام شاهد برادری و تعامل نزدیک ما با جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان و عراق فارغ از مذهب و سلیقه‌های دینی می‌باشد.

وی اظهار داشت: با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ایران از تمامی چالش‌ها و دشمن استکباری عبور کرد و این انقلاب ثابت کرد که به موجب آن هویت اصلی به مسلمانان بازگشته است. همکاری و همگرایی با رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت مصداق بارز وحدت و تأثیرات تاریخی انقلاب اسلامی بر معادلات منطقه‌ای استدبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در میان رهبران و نخبگان دینی پاکستان مبنی بر اینکه اتحاد ملل اسلامی اوجب واجبات است، تاکید کرد: عالم اسلام با وحدت قوی می‌شود و قطعاً مسیر حقیقی برای دستیابی به تمدن نوین در گرو انسجام و اتحاد قوی شیعه و سنی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان سخنانش خطاب به رهبران مذهبی و نخبگان دینی پاکستان، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را بازگو کرد و افزود: آیت الله خامنه‌ای تاکید دارند که اتحاد مسلمانان یک فریضه قطعی اسلامی است و این مهم یک امر اصلی است نه تاکتیک و وحدت، یک راهبرد است که هرگز موقتی نخواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 195 views بار دسته بندی : دین و آیین تاريخ : 30 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها