مهتاب قدس جنگ یمن طی روزهای آتی وارد مرحله بسیار خطرناکی خواهد شد - مهتاب قدس

به گزارش مهتاب قدس، عبدالباری عطوان تحلیلگر جهان عرب در مطلبی در رای الیوم، با اشاره به تشدید حملات هوایی سعودی به شهرهای شمالی یمن و وعده یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن مبنی بر اینکه واکنش به این تشدید حملات هوایی بسیار شدید خواهد بود، گواهی بر این است که جنگ یمن طی روزهای آتی وارد مرحله بسیار خطرناکی خواهد شد.

وی می نویسد: بسیاری میان این تشدید حملات و درگیری های شدید در مارب و پیشروی های سریع نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ارتباط قائل شده اند به ویژه که نیروهای انصارالله در آستانه تسلط بر مرکز شهر مارب هستند.

عطوان نوشت: یک منبع یمنی موثق به ما اعلام کرد که تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی طی روزهای گذشته نمایانگر حالت سردرگمی و از روی یاس و پس از شکست متحدانش در مارب و نیز ساحل غربی یمن استیک منبع یمنی موثق به ما اعلام کرد که تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی طی روزهای گذشته نمایانگر حالت سردرگمی و از روی یاس و پس از شکست متحدانش در مارب و نیز ساحل غربی یمن است.

وی اعلام کرد: سیطره بر الحدیده و ساحل غربی یمن به مفهوم کنترل خطوط تجاری مهم دریایی در دریای سرخ و تنگه باب المندب و از میان برداشتن همه موانع برای حمله به شهر عدن و تسلط بر آن است.

این تحلیلگر ادامه داد: آنچه ائتلاف سعودی را نگران می کند بروز تغییر راهبردی از سوی انصارالله با نزدیک شدن به پایان سال هفتم جنگ و حرکت از حمله به اهداف و زیرساختهای اقتصادی به مرحله اهدافی دیگر در عمق سعودی، در واکنش به حملات هوایی سعودی است تا آمار تلفات در داخل عربستان را بالا ببرد.

عطوان می نویسد: مقامات سعودی تلفات و خسارات خود را سانسور می کنند تا افکار عمومی دچار تشویش نشود. منابع یمنی در صنعا تاکید می کنند که حملات موشکی آتی بسیاری از معادلات را در این زمینه برهم خواهد زد.

وی در پایان نوشت: جنگ در یمن در حال تشدید بی سابقه و تغییر در معادلات میدانی است به ویژه پس از اخباری که از سرخوردگی رهبران سعودی در قبال متحدان یمنی خود حکایت دارد و اینکه به دنبال یافتن جایگزین هایی برای آنها هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 192 views بار دسته بندی : بین الملل تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.