مهتاب قدس سامانه جدید پیام‌رسان​ دانشگاه تهران راه اندازی شد - مهتاب قدس

به گزارش مهتاب قدس به نقل از دانشگاه تهران، مصطفی صالحی اظهار کرد: به منظور صیانت از اطلاعات تماس کاربران دانشگاه و تضمین به روز ماندن این اطلاعات، واحدهای ستادی و صف دانشگاه در صورت داشتن مجوزهای لازم، امکان ارسال ایمیل و پیامک‌های سازمانی به گروه‌های مختلف دانشگاه شامل کارکنان، اعضای هیات‌علمی، افراد هویت موقت و دانشجویان از طریق سامانه پیام‌رسان دانشگاه تهران را دارند. در این راستا و به منظور ارتقا کیفی و امکانات این بستر اطلاع رسانی، سامانه جدید پیام‌رسان دانشگاه توسط مرکز فناوری‌های دیجیتالی دانشگاه تهران راه اندازی و در سطح دانشگاه مستقر شد.

معاون سامانه‌های اطلاعاتی مرکز فناوری‌های دیجیتالی دانشگاه تهران افزود: با توجه به تکنولوژی قدیمی سامانه قبلی پیام‌رسان و عدم امکان توسعه آن، مهاجرت به سامانه جدید از سال ۱۳۹۸ در دستور کار مرکز قرار گرفت. در این راستا، تحلیل، توسعه، تضمین کیفیت و استقرار سامانه جدید برنامه‌ریزی شد و به صورت مستمر در فازها و واحدهای مختلف مانند انتشار تغییرات، احراز هویت مرکزی و راه اندازی وب‌سرویس‌های سامانه‌های اطلاعاتی پیگیری و عملیاتی شد. علیرغم چالش‌های منابع انسانی، مالی و مقاومت فرهنگی کاربران در مهاجرت، این سامانه در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید. مدیریت و انتقال کاربران و شارژهای پیامکی از اهم چالش‌های فنی مهاجرتی بودند.

صالحی خاطرنشان کرد: اطلاعات این سامانه به صورت مستقیم از سامانه آموزش گلستان (اطلاعات مربوط به دانشجویان)، سامانه پرسنلی (اطلاعات مربوط به کارکنان و اعضای هیئت علمی) و سامانه هویت موقت دریافت می‌شود و به صورت لحظه‌ای بروز رسانی می‌گردد.

برخی ویژگی‌های مهم این سامانه نسبت به سامانه قبلی پیام‌رسان عبارتند از:

ارسال هوشمند، متناظر و زمان دا

ارسال به مخاطبین خاص غیر دانشگاهی

ارسال مستندات ضمیمه ایمیل

محیط جامع ویراستاری متن ایمیل

گزارش‌های جامع و متنوع از ارسال‌ها

مدیریت شارژهای پیامک

امکان ایجاد بارگزاری فایل‌های ضمیمه شده

امکان ایجاد لینک در متون ارسالی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 225 views بار دسته بندی : حوزه و دانشگاه تاريخ : 18 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها