مهتاب قدس وضعیت نارنجی کرونا در شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه شکننده است - مهتاب قدس

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمد زاده بعدازظهر شنبه در نشست ستاد استانی کرونا افزود: برای کاهش شیوع بیماری کرونا، بستری‌ها و مرگ و میرها، ضریب ایمنی مردم با تزریق واکسن افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه میزان واکسن به حدی رسیده که هیچ کمبودی وجود ندارد، گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی توسط سپاه و با همکاری نیروی انتظامی انجام شود، همچنین باید آمار جداگانه واکسن زده‌ها و نزده‌ها در روستاها و شهرهای استان مشخص شود و این یک امر ضروری است.

استاندار افزود: خانه‌های بهداشت و مراکز تزریق واکسن‌ها در روستاها فعال‌تر شود چرا که به لحاظ میزان درصد تزریق واکسن در استان نسبت به برخی استان‌های دیگر عقب هستیم.

وی اظهار داشت: باید برای پوشش همگانی واکسیناسیون تلاش شود و با انجام واکسیناسیون بسیاری از محدودیت‌ها کاسته و قرنطینه هوشمند عملی جایگزین می‌شود و در نتیجه زمینه برای فعالیت همه گروه‌های مختلف فراهم می‌شود.

احمد زاده با بیان اینکه بر اساس آمارها شرایط استان به لحاظ کرونا پایدار و رو به بهبودی است، گفت: همه تلاش‌ها به کار گرفته شود تا ضمن حفظ شرایط موجود با افزایش مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت به سمت بهتری برود.

وی تصریح کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا به رنگ بندها، رنگ سبز هم اضافه شده و مناطقی که به لحاظ کرونایی شرایط خوب و بالای ۸۰ درصد دارند با رنگ سبز اعلام می‌شوند.

استاندار با بیان اینکه طرح خانه به خانه برای تزریق واکسیناسیون به همت دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری نیروی‌های بسیج و سپاه اجرا می‌شود، گفت: اگر طرح خانه به خانه اجرا شود امید می‌رود آمار مرگ و میرها به صفر برسد و اکنون در آمار کرونا در برخی شهرها تغییری ایجاد شده و باشت از آبی به زرد تبدیل شده و نگران کننده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 170 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.