مهتاب قدس ۵۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آب کشور رهاسازی می شود - مهتاب قدس

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کرمی راد عصر شنبه در جلسه هماهنگی رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی استان اظهار کرد: در سال جاری بیش ۵۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهی در ۱۳ مرکز تکثیر و پرورش، پرورش داده شده و در ۱۱۰ منبع آبی کشور رهاسازی خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال برنامه هدف ما در بازسازی ذخایر ۵۰۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهی تکثیر و رهاسازی در منابع آبی بوده که تاکنون بیش از ۳۱۰ میلیون قطعه انواع آبزیان ما رهاسازی کردیم.

کرمی زاد اضافه کرد: امسال با توجه به تغییرات اقلیمی نامناسب، عمده رهاسازی بچه ماهی‌ها به میزان ۷۵ درصد در دریای خزر و بقیه در آب‌های داخلی و مقدار جزئی در آب‌های خلیج فارس انجام شده است.

مدیر بازسازی ذخایر شیلات ایران خاطرنشان کرد: امسال پیش بینی می‌شود با رهاسازی این تعداد بچه ماهیان در منابع آبی کشور حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع ماهی تولید شود.

۷.۵ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی آذربایجان غربی رها می‌شود

مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از رهاسازی ۷.۵ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری حدود ۷.۵ میلیون قطعه انواع کپور ماهیان در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید کاظمی شهرستان پلدشت تولید و در منابع آبی آذربایجان غربی رهاسازی می‌شود.

محمدباقر قریشی ادامه داد: با رهاسازی انواع بچه ماهیان استخوانی تولید شده در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید کاظمی شهرستان پلدشت آبزی پروری در منابع آبی شمال غرب کشور رونق روز افزونی یافته است.

وی اضافه کرد: مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید کاظمی شهرستان پلدشت، بزرگترین مرکز تکثیر و پرورش بچه ماهیان استخوانی شمال غرب کشور و یکی از قطب‌های مهم تولید آبزیان در ایران به شمار می‌آید.

مدیرکل شیلات آذربایجان غربی با بیان اینکه در این مرکز کار تکثیر از انتخاب مولد شروع و بعد از تولید لارو در این استخرها پرورش می‌یابد، افزود:

قریشی با بیان اینکه مرکز تکثیر و پرورش شهید کاظمی پلدشت این استان حدود ۱۵ درصد از آبزیان منابع آبی کشور را تولید می‌کند، گفت: این مرکز سالانه با تولید سه هزار و ۸۰۰ انواع ماهی رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها