مهتاب قدس آشنایی با انواع فرش ماشینی بافت شده در کارخانه فرش کاشان - مهتاب قدس

اگر می‌خواهید بهترین منبع برای اطلاع از قیمت فرش ۹ متری، ۱۲ متری، ۶ متری و دیگر متراژ‌ها را بدانید، این مقاله مخصوص شماست.

در این مقاله قصد داریم انواع فرش‌های ماشینی را بررسی و ویژگی‌های هر یک را معرفی کنیم. در پایان مقاله نیز منبع مورد نظرمان را معرفی خواهیم کرد. پس پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع فرش ماشینی

کارخانه فرش کاشان تولیدات زیادی دارد که هر کدام از آنها به‌لحاظ طراحی و فرم با یکدیگر متفاوت هستند. اما از لحاظ ماهیت همگی آنها با دستگاه تولید شده‌اند جزء فرش‌های ماشینی محسوب می‌شوند. در ادامه قصد داریم هر کدام از آنها را به شما توضیح دهیم و درباره خصوصیات‌شان صحبت کنیم.

فرش آشپزخانه

فرش‌ها را می‌توان براساس معیار‌های مختلفی دسته‌بندی کرد. برای نمونه چون قیمت فرش ۹ متری با قیمت فرش ۶ متری تفاوت دارد یکی از معیار‌های مرسوم برای تقسیم‌بندی اندازه فرش است. یکی دیگر از معیار‌های مرسوم دسته‌بندی براساس کاربرد است.

برای نمونه فرش سجاده ای نوعی فرش ماشینی با طرحی خاص است که تنها در مساجد و نمازخانه‌ها استفاده می‌شود و نام آن نیز به همین موضوع اشاره دارد. بر همین اساس یکی از فرش‌های پراستفاده کارخانه فرش کاشان، فرش آشپزخانه بوده که بسیاری از افراد آن را برای منزل خود تهیه می‌کنند.

این مدل فرش‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که باعث می‌شود برای مکانی مثل آشپزخانه بسیار مناسب باشند. این فرش‌ها با خاب و ضخامت کمی تولید می‌شوند تا کثیفی‌ها یا ذرات کوچک در الیاف پنهان نشود و بتوان فرش را به‌راحتی تمیز کرد. این نوع فرش‌ها بسیار سبک هستند و می‌توان آنها را به‌راحتی شست.

فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب خود می‌تواند طرح‌هایی مثل طرح وینتیج، فانتزی یا حتی مدرن داشته باشد؛ اما در این قسمت منظور ما ویژگی‌های یک فرش برای اتاق خواب است نه طراح آن. برای اتاق خواب می‌توان از فرش‌های ظریف استفاده کرد چراکه رفت‌وآمد این محیط نسبت به پذیرایی کمتر است.

از طرفی دیگر فرش‌های اتاق خواب معمولا در فرم مستطیل بافته می‌شوند؛ چراکه شکل گرد ظاهر نازیبایی به محیط می‌دهد. متراژ نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن در فرش اتاق خواب توجه کنید.

درست است که مثلا قیمت فرش ۹ متری با فرش ۱۲ متر تفاوت زیادی دارد و شما باید تمایز زیادی بین آنها قائل شوید اما همیشه تناسب و کاربرد فرش را در نظر بگیرید درصورت لزوم بیشتر هزینه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

فرش وینتیج

فرش وینتیج نوعی فرش سبک ماشینی است که در ظاهر کهنه شده اما این ویژگی تنها به نوع طراحی و بافت آن برمی‌گردد و واقعی نیست. در لغت وینتیج به معنای مرغوب بوده اما معنای آن به کلماتی مثل قدیمی، روستایی و پیشین نیز وابسته است.

در این سبک فرش رنگ‌ها جلوه کمی دارند بافت شکل ساییدگی به خود می‌گیرد. تمام این‌ها برای این هستند که حس قدیمی‌بودن را به ما القا کنند.

از مزیت‌های این سبک فرش این است که می‌تواند به سادگی با بسیاری از دکوراسیون‌ها از جمله دکوراسیون مدرن ست شود. آنها به سبب طراحی خود طول عمر زیادی هم دارند و دیر از چشم میفتند.

فرش فانتزی

از فرش فانتزی معمولا برای اتاق کودک و نوجوان استفاده می‌شود اما باوجوداین محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد. برخی از فرش‌های مدرن نیز بسته نوع طراحی خود می‌توانند در دسته فرش‌های فانتزی قرار بگیرند و در محیط‌هایی مانند پذیرایی و اتاق خواب استفاده شوند.

طرح‌های مدرن فانتزی معمولا رنگ‌های شاد و تندی دارند و طرح‌های آن به‌شکل هنری و خلاقانه است. این فرش‌ها ممکن در طرح‌های خلاقانه مختلفی مانند نقشه زمین، روزنامه و شکل‌های هندسی مختلف طراحی شوند. برای کودکان نیز معمولا طرح‌های کارتونی و رنگارنگ در این فرش‌ها استفاده می‌شود و پرطرفدار است.

فرش مدرن

فرش مدرن یکی از انواع معروف فرش ماشینی که خود زیردسته‌های فراوانی دارد. فرش‌های مدرن نسبت به فرش‌های سنتی معمولا طرح‌های ساده و منیمالیستی دارند. آنها می‌توانند با دکوراسیون مدرن و سبک زندگی امروز ما به‌راحتی هماهنگ شوند و زیبا به نظر برسند.

گاهی ممکن است یک فرش مدرن دارای همان طرح فرش‌های سنتی باشد اما رنگ‌بندی متفاوت و جدید آن را از دسته فرش سنتی رهایی ببخشد.

همان‌طور که گفتیم این نوع فرش‌ها به‌لحاظ سبکی خود انواع مختلفی مانند شگی، فریز، شنل و غیره دارند که اندازه‌هایشان نیز متفاوت است. قیمت فرش ۹ متری مدرن یا دیگر متراژ‌ها بسته به نوع متریال و طرح می‌تواند متفاوت باشد.

فرش افشان

در این نوع فرش‌ها طرح به‌صورت پراکنده و به اصطلاح افشان بافته شده و حس خاصی را القا می‌کند. از ویژگی‌های این نوع فرش‌ها می‌توان به نظم و پیوستگی خاص در طرح، نبود ترنج و لچک در طرح‌ها و نبود قرینگی در بعضی اجزا اشاره کرد. این نوع فرش به‌دلیل نبود ترنج و قرینگی حسی مدرن را القا می‌کند و مناسب چنین فضاهایی است.

فرش طلاکوب

قیمت فرش ۹ متری طلاکوب به‌دلیل وجود متریال طلا بیشتر نیست. طلا تنها به ویژگی اصلی طراحی این نوع فرش‌ها اشاره می‌کند و در بافت آن از طلا استفاده نمی‌شود.

در این نوع فرش‌ها گل‌های طلایی بسیار به‌چشم می‌خورد و پس‌زمینه نیز رنگ‌های دودی، نقره‌ای، زغالی، کرم و نسکافه‌ای دارد. این فرش‌های ماشینی فرش‌های لوکسی هستند و طراحی آنها نیز چنین حسی را القا می‌‌کند به همین دلیل بهتر از است از آنها در فضا‌هایی با دکوراسیون سلطنتی و لوکس استفاده شود.

فرش خشتی

خشت‌های گلی درواقع شبیه به آجر‌های امروزی هستند که در قدیم به‌جای آجر مورد استفاده قرار می‌گرفتند. فرش‌های خشتی نیز با الهام از این متریال شکل و ظاهر خاصی دارند.

رنگ‌های این فرش در تنالیته قرمز و قهوه‌ای است. طرح‌های آنها نیز می‌تواند مختلف باشد. اگر به‌دنبال یک فرش قرمز جدید هستید این نوع فرش مناسب شماست.

فرش‌های معرفی‌شده را چگونه تهیه کنیم؟

قیمت فرش ۹ متری، قیمت فرش ۱۲ متری و دیگر متراژ‌ها را می‌توانید در وبسایت فرش کوروش ببینید. در این فروشگاه تمام فرش‌هایی که معرفی شد حضور دارند و شما با تهیه آنها تنها یک کلیک فاصله دارید. برای تهیه و کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به این وبسایت مراجعه کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفتیم بهترین مرجع برای اطلاع از قیمت فرش ۹ متری و دیگر متراژ‌ها وبسایت فرش کوروش است. فرش ماشینی انواع مختلفی دارد که در مقاله آنها را به شما معرفی کردیم.

انتخاب هر یک از این فرش‌ها به سلیقه، دکوراسیون، بودجه و متراژ شما بستگی خواهد داشت. ممنونیم که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم از مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 98 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 2 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها