مهتاب قدس برپایی دوره‌های آمادگی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن قابل تقدیر است - مهتاب قدس

معتز آقایی، داور رشته حفظ سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با مهتاب قدس با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات عنوان کرد: هر سال شاهد پیشرفت بیشتری در کم و کیف برگزاری مسابقات بین المللی هستیم، خصوصا امسال که کلاس های توجیهی برای شرکت کنندگان کشورهای دیگر در حال برگزاری است.

وی افزود: همیشه وجود آموزش و کارگاه های آموزشی فشرده و یا استاد راهنما در کنار مسابقات را خالی می دیدم، گاهی شرکت کنندگان دستشان از داورها و شنیدن تذکرات و ارشاد کوتاه است که استاد راهنما می‌تواند این نکات را به متسابق ارائه و سبب ارتقا سطح رشد و توجه شود.

آقایی بیان کرد: امسال آیین نامه ها به زبان های عربی و انگلیسی به شرکت کنندگان توضیح داده شده و یک دوره شبیه سازی و آمادگی برای آشنایی شرکت کنندگان با شکل مسابقات، فضای روانی رقابت ها و… برپاشده است که قابل تقدیر است.

وی افزود: این دوره های آمادگی در هفته های گذشته به صورت مجازی برگزار شده و تمامی شرکت کنندگان با آیین نامه مسابقات آشنا هستند. امسال شاهد حضور ۵۲ قاری، مرتل و حافظ کل قرآن از ۳۴ کشور دیگر خواهیم بود.

این عضو هیئت داوران سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: نمایندگان ما در تمام رشته ها از جمله آقای طباخی دررشته حفظ که اخیرا در مسابقات کرواسی رتبه نخست را کسب کردند، همچنین آقایان رحمتی و جاوری بسیار قدرتمند هستند و با توجه به کلاس ها و دوره های برگزار شده، به نظر می رسد امسال شاهد رقابت تنگاتنگی خواهیم بود.

آقایی با اشاره به انتخاب سالن اجلاس سران برای برگزاری مسابقات بین المللی را یکی از نقاط قوت دوره سی و نهم ذکر کرد و گفت: باتوجه به سابقه برگزاری چندین دوره از مسابقات در سالن اجلاس و آشنایی مردم با فضای آن، به نظر تصمیم خوبی در این خصوص اخذ شده تا مسابقات به شکوه گذشته بازگردد، ‌چراکه سالن اجلاس، با رویکرد حضور میهمانانی از سایر کشورهای جهان ساخته شده، همچنین با توجه به امکانات صوتی، تصویری و خدماتی این سالن، هزینه های کمتری را برای مسئولین برگزاری مسابقات ایجاد می کند و طبیعتا این امر مطلوب تر است.

گفتنی است، سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۹ بهمن ماه الی سوم اسفند با حضور قاریان و حافظان برتر بین المللی از ۸۰ کشور جهان اسلام در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : دین و آیین تاريخ : 15 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها