مهتاب قدس حضور پر شور خانواده های تهرانی در جشن «به عشق مهدی» مصلای تهران - مهتاب قدس

به گزارش مهتاب قدس، همزمان با روز نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان (عج) جشن خانوادگی «به عشق مهدی» در مصلی تهران برگزار شد. این مراسم با حضور پرشور و گسترده خانواده‌های تهرانی و فرزندان دهه نودی و هشتادی خود برپا شد و در همان ساعتهای اولیه بخش اصلی مصلی مملو از جمعیت شد.

حضور پر شور خانواده های تهرانی در جشن «به عشق مهدی» مصلای تهران

از ساعات نخست گروه‌های سرود مختلف با حضور نوجوانان درحال اجرای سرودهایی در مدح امام زمان (عج) بودند. ٢٠ گروه سرود به این جشن دعوت شدند و در فواصل مختلف به اجرای برنامه پرداختند.این گروه‌ها بر روی جایگاهی که در وسط صحن مصلی امام خمینی (ره) تدارک شده بود اجرا می‌کردند.

بخش اصلی این مراسم همخوانی سرودهای «سلام فرمانده ٢»، «بیعت» و «عزیزم حسین٢» با حضور رضا هلالی، ابوذر روحی، سجاد محمدی و محمد اسداللهی بود واجرای مراسم نیز بر عهده حامد سلطانی بود.

حضور پر شور خانواده های تهرانی در جشن «به عشق مهدی» مصلای تهران

در ابتدا سلطانی با یاد و نام امیرالمومنین (ع) به صحبت پرداخت و سپس بخشی از سرود «بابا سلام» پخش شد. حضور دهه نودی ها و هشتادی‌ها همراه با خانواده‌های خود در مصلی تهران پر شور و با هیجان بود پرچم‌های زرد رنگ و بادکنک‌هایی در دست آنها شور و نشاط خاصی به فضای مصلی بخشید.

حضور پر شور خانواده های تهرانی در جشن «به عشق مهدی» مصلای تهران

گروه سرود «نسل سلیمانی‌ها» ورامین متشکل از پسران و دختران خردسال با لباس متحد زرد و طوسی روی سن رفتند و سرودی درباره میلاد امام زمان خواندند. همچنین گروه‌های سرود طاها قزوین، شمیم یاس تهران، بنات الحیدر کرج، بصیر تهران، نسل ظهور تهران و… و. در ادامه این مراسم به اجرای سرود پرداختند.

حضور پر شور خانواده های تهرانی در جشن «به عشق مهدی» مصلای تهران

همخوانی دهه نودی ها و هشتادی‌ها از سرودهای انقلابی

گروه سرود احسان در میان استقبال باشکوه مردم حاضر در مصلی سرود جشن فرشته‌ها را خواند و مردان و زنان و کودکان پسر و دختر با آنها همخوانی کردند و در فواصل سکوت و پخش آهنگ برای این گروه که سرودش در جشن فرشته‌ها مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت، دست زدند.

رضا هلالی، مداح اهل بیت علیهم‌السلام در این میان با تشویق مردم به نونهالان حاضر در مصلی گفت: پدر و مادرهایی دارید که شما را به این مجلس اهل بیت آوردند. قدردان آنها باشید. همچنین در دقایقی بعد از اجرای سرود «عزیزم حسین ١» گروه احسان به حاضران گفت: بچه‌ها مانند برگ گل می‌مانند و باید دلشان را بدست بیاوریم و نباید رفتاری داشته باشیم تا این نوگلان برایشان رنجشی حاصل شود.

حضور پر شور خانواده های تهرانی در جشن «به عشق مهدی» مصلای تهران

سجاد محمدی شاعر قطعه «بیعت» و محمد اسداللهی شاعر قطعه «عزیزم حسین ٢» کنار هلالی این دو قطظعه را نیز همخوانی کردند.

اولین سرود عزیزم حسین ٢ بود که با نوای هلالی و محمد اسداللهی و گروه سرود احسان اجرا شد. پیش از آن جمعیت حاضر چند مرتبه ذکر «یا حسین» را تکرار کردند.سرود دومی قطعه بیعت با نوای رضا هلالی و سجاد محمدی بود.

حضور پر شور خانواده های تهرانی در جشن «به عشق مهدی» مصلای تهران

سپس سرود «سلام فرمانده ۱» با حضور ابوذر روحی برگزار شد و بعد از آن تکه از این سرود «عهد میبندم روزی لازمت بشم حاج قاسمت بشم» به صورت زنده با همخوانی جمعیت خوانده شد. این مراسم تا ظهر نیمه شعبان مصلی ادامه یافت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : دین و آیین تاريخ : 8 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.