مهتاب قدس «عماد افروغ» پرچمدار نقد درون گفتمانی بود - مهتاب قدس

به گزارش مهتاب قدس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین بزرگداشت دانشمند فرزانه و جامعه شناس انقلابی مرحوم عماد افروغ که با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و اندیشمندان برجسته در تالار وحدت برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: مرحوم عماد افروغ در سال پایانی عمر خویش در چهار حوزه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشتند و در همه این حوزه‌ها با دقت، حساسیت و صراحت لهجه فعالیت می‌کردند. ایشان وظیفه خود را به صورت کامل در این حوزه‌ها به انجام می‌رساند.

وی افزود: بنده سال ۸۱ در درس جامعه شناسی سیاسی رشته دکتری به عنوان دانشجو در محضر ایشان بودم و از آن مرحوم بسیار آموختم. از ایشان یاد گرفتیم که سخنان خود را با صراحت و شجاعت بیان کنیم چرا که معتقد هستیم اساس انقلاب اسلامی برای این شکل گرفته تا بتوانیم سخنان متفاوت را بیان کرده و بشنویم چرا که اصل آزاد اندیشی از اصول لاینفک انقلاب اسلامی بوده و خوانشی است که امامین انقلاب به آن تاکید دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه دکتر افروغ پرچمدار نقد درون گفتمانی بود، تصریح کرد: ایشان به صراحت سخنان خود را در جایگاه‌های مختلف و تریبون‌های رسمی کشور بیان می‌کرد و هیچ وقت از انقلابی گری خسته نشد و هرگز تلاش نمی‌کرد از گذشته خود فاصله بگیرد و به گذشته خود که انقلابی گری بود افتخار می‌کرد. او یک مصلح انقلابی بود. انقلاب اسلامی به داشتن چنین افرادی افتخار می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آخرین دیدار بنده با ایشان به یک ماه پیش بر می‌گردد. مرحوم افروغ آماده پرواز و هجرت بود، با چه اشتیاق و ذوقی از دنیای بعد از مرگ سخن می‌گفت. پیام ویژه مقام معظم رهبری به مناسبت در گذشت آن مرحوم که ایشان را معلم جامعه شناس انقلاب معرفی و ایشان را تکریم کردند مشخص می‌شود که مرحوم افروغ چه جایگاهی داشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : دین و آیین تاريخ : 26 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.