مهتاب قدس نخستین اقدام در دوره جدید سازمان تبلیغات،در حوزه تشکلهای دینی بود - مهتاب قدس

به گزارش مهتاب قدس، حجت الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز در پیش نشست اختتامیه مهتاب قدسواره هوای نو که در هتل لاله برگزار شد، اظهار داشت: نخستین اقدامی که در دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تشکل‌های دینی صورت گرفت، بررسی وضعیت گذشته بود. آن چیزی که از گذشته به دست آمد این بود که زحمات زیادی در حوزه تشکل‌های دینی کشیده شده بود که نشان می‌دهد هیئات و مداحان صنف پذیر نیستند و از سال ۸۰ تا ۹۷ مسئله صنفی شدن مداحان و هیئات مطرح شد و کسی باور نمی‌کرد این امر اتفاق بیفتد اما این تابوشکنی و سدشکنی صورت گرفت.

وی افزود: دومین کاری که انجام شد تأسیس ۵۰ مؤسسه فرهنگی مؤثر در کشور بود. بین سال ۸۰ و ۹۷ مؤسسات زیادی مانند مؤسسه فرهنگی تبیان، مدارس صدرا، خبرگزاری مهتاب قدس و…. تأسیس شد که برخی از مؤسسات در نوع خود بی نظیر بودند. مثلاً مؤسسه فرهنگی و رسانه‌ای تبیان تا قبل از سال ۹۹ به عنوان بهترین رسانه نو محسوب می‌شد.

باباخانی تصریح کرد: اهتمامی که در دوره ریاست حجت الاسلام قمی در سازمان انجام شد، این بود که مسائل و مشکلات مجدد بررسی شد و موسساتی که در راستای یکدیگر فعالیت می‌کردند در کنار هم قرار گرفتند و یک نظام جدید تشکیل دادند. بنابراین مجموعه‌های مرتبط دست به دست هم داده و به بنیاد تبدیل شدند. به عنوان مثال سازمان در حوزه مسجد کمتر ورود می‌کرد. از این رو بنیاد هدایت تأسیس شد و امروز قدم‌های بزرگی در حوزه مسجد برداشته می‌شود.

در ادامه حمید بهرامی مدیرعامل بنیاد دعبل در پیش نشست مهتاب قدسواره هوای نو که در هتل لاله برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد دعبل خزایی قریب به ۲۰ سال است که با فرمان رهبر انقلاب تأسیس شده است. مهمترین فعالیت بنیاد در عرصه فرهنگی و خدماتی است.

بهرامی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار ستایشگر و مداح از سوی بنیاد بیمه شده اند، عنوان کرد: این افراد از خدمات بیمه‌ای بنیاد بهره می‌برند. برای اینکه همه مجموعه‌ها بتوانند یک هم افزایی داشته باشند، بنیاد دعبل به عنوان مرکز خدمات به جامعه هدف خدمت می‌کند.

وی بیان کرد: بخش‌هایی از بنیاد دعبل در عرصه خدمات رسانی دنبال می‌کند، نخست مربوط به بستر سازی خدماتی است چرا که مجموعه‌ها و شبکه‌ها و تشکل‌ها نیازمند زیرساخت هستند. این امر با نگاه حمایتی نیست بلکه مقصود خودکفا شدن مجموعه‌ها در حوزه مالی است.

مدیرعامل بنیاد دعبل تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که همه در شرایط کنونی با آن مواجه هستند، مالی است. هدف این است که زیرساخت‌هایی فراهم شود که مجموعه‌ها بتوانند در حوزه اقتصادی و مالی خودکفا شوند. البته بخش‌هایی نیز اختصاص به بخش حمایتی می‌شود که موظف به انجام آن هستیم.

بهرامی تأکید کرد: بنیاد دو محور را به صورت ویژه دنبال می‌کند. اول بنیاد دعبل دعبل با پشتیبانی سازمان تبلیغات در صدد این است که با ظرفیت خود مجموعه‌ها بتواند خدمات بین مجموعه‌ای ارائه کند. دوم بنیاد دعبل دعبل سامانه‌ای را در نظر گرفته که از تیرماه در دسترس ستایشگران و مجموعه‌های تشکل‌های دینی قرار گیرد که قریب به ۸۰ نوع خدمت در این سامانه ارائه خواهد شد تا همه مجموعه‌های فرهنگی، هیئات، مداحان و تشکل‌های دینی از آن بهره ببرند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : دین و آیین تاريخ : 13 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.