مهتاب قدس «نوری» با شرایط سخت و عدم آمادگی صوتی تلاوت خود را مدیریت کرد - مهتاب قدس

نصرت‌الله عارف حسینی، استاد راهنمای مسعود نوری، نماینده ایران در شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در گفتگو با مهتاب قدس در خصوص فرآیند برگزاری این دوره از مسابقات و چگونگی تلاوت نماینده ایران گفت: الحمدلله مسعود نوری با توجه به اینکه بلافاصله بعد از افتتاحیه باید تلاوت می‌کرد و در آن فضای سنگین مراسم افتتاحیه به عنوان اولین نفر تلاوت کرد که کار دشواری است.

وی ادامه داد: ایشان برنامه‌ای که از قبل طراحی شده بود را خوب اجرا کردند و تلاوت نسبتاً قابل قبولی به اجرا در آوردند اما متأسفانه به خاطر حضور در سالن برگزاری مسابقات در حین برگزاری مراسم افتتاحیه که هوای نامناسبی برای صدا بود دچار عدم آمادگی صوتی شدند. گویا نوعی عطر یا تشعشعات خاصی از پردازش نور یا دستگاه‌های خاص که برای نور پردازی و یا امثال آن استفاده شده است مخرب صدا بود. همین امر باعث اختلال تارهای صوتی آقای نوری شد و نیم ساعت قبل از اجرا، صدای کاملاً آماده ایشان تبدیل به صدای همراه با خط و خش شد اما علی رغم همه اینها هنگام اجرا با شرایط سخت و عدم آمادگی صوتی بسیار خوب توانست تلاوت خود را مدیریت کند و به جز یکی دو مورد قطعات را هنرمندانه اجرا کرد

حسینی گفت: قابل ذکر است که قرعه آیات ایشان که از آیه ۱۵۶ سوره آل عمران بود در شروع تلاوت، قرعه مشکلی بود و مخصوصاً تلاوت آیه اول آن که به لطف خداوند آقای نوری با وقف و وصل‌های خوب، آن را به خوبی تلاوت کرد.

این راهنمای نماینده جمهوری اسلامی ایران در شصت و دومین دوره مسابقات قرآن مالزی با اشاره به تأخیر دوساله این مسابقات در مالزی به دلیل شیوع کرونا گفت: سطح مسابقات خوب است اما با توجه به اینکه مرحله مقدماتی آن به صورت مجازی انجام شده است تعداد شرکت کنندگان در مقایسه با سالهای قبل کمتر است.

این مسابقه به عنوان قدیمی ترین مسابقه بین‌المللی قرآن در جهان اسلام به شمار می‌آید و از مسابقات مهمی است که ده‌ها قاری برتر از سراسر جهان در آن حضور دارند. مؤسسه توسعه اسلامی در مالزی نظارت این مسابقه را برعهده دارد. مسابقه بین‌المللی قرآن در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی آن به صورت مجازی برگزار شد و مرحله نهایی آن به صورت حضوری در حال برگزاری است.

قاریان شرکت‌کننده در این مسابقه از کشورهای مختلف همچون الجزایر، اردن، انگلیس، کانادا و افغانستان و بلژیک هستند. «مسعود نوری» در رشته قرائت به عنوان نماینده ایران در این مسابقات که پس از دو سال وقفه ناشی از محدودیت‌های کرونایی برگزار می‌شود، شرکت کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 160 views بار دسته بندی : دین و آیین تاريخ : 23 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها