مهتاب قدس کار فرهنگی با دستور پیش نمی‌رود/در فعالیتهای فرهنگی باید خلاق بود - مهتاب قدس

محمد حسین پویانفر مداح و ذاکر اهل بیت در گفت‌وگو با مهتاب قدس در خصوص نقش رویدادهایی همبستگی میان اقشار مختلف جامعه مانند «روزه اولی ها» گفت: ظرف وجودی کودکانمان و طینتشان پاک است. اگر ما برای آنها کار کنیم و راهنمایی‌شان کنیم این نسل جدید گرفتار اتفاقات و تبلیغات غربی نمی‌شود و سبک زندگی سالم باقی می‌ماند. در همین راستا ما باید تلاش جدی‌تری داشته باشیم.

در حوزه فرهنگی قریب به چهار دهه غفلت کردیم

وی ادامه داد: بنظرم اگر ما در اقتصاد یک دهه ما عقب ماندگی داریم در حوزه فرهنگی قریب به چهار دهه غفلت کردیم و باید تلاش کنیم برای این نسل فعالیت داشته باشیم تا نسل ظهور باشند.

پویانفر در خصوص باز خورد نماهنگ «روزه اولی‌ها» گفت: اینکه در مجالس بزرگ که گوشه و کنار کشور از این نماهنگ استفاده می‌شود به کنار؛ آن چیزی که من را به شدت خوشحال کرده است فیلم‌هایی است که از روستاهای دور افتاده و مساجد کوچک و مناطق محروم ارسال می‌شود، برایم بی نظیر بوده و تنها لطف خدا است که این چنین شامل حال من شده است.

فعالیت فرهنگی یک امر مردمی است

این مداح اهل بیت ادامه داد: کار فرهنگی یک فعالیت بذرپاشی است و با کار دستوری پیش نمی‌رود. فعالیت فرهنگی یک امر مردمی است باید بذرپاشی کنیم تا بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که با آرمان‌های ما هماهنگ باشد. اگرنه با دستور نمی‌توان در حوزه فرهنگ چیزی را حل و تصحیح کرد.

وی افزود: امیدوارم مسئولانی که تصمیم گیرنده هستند متوجه شوند که با دستور امری درست نمی‌شود و باید خلاق بوده و کار کنیم. کودکان و نسل جدید جامعه در فضای تولیدات رسانه‌ای متولد شده‌اند و باید یاد بگیرند در این فضا زندگی کنند و ما تلاشمان را در راستای اهداف متعالی خواهیم داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دین و آیین تاريخ : 19 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.