مهتاب قدس دانشگاه تکنولوژی سیدنی - مهتاب قدس

دانشگاه تکنولوژی سیدنی (UTS)، یک مؤسسه آموزشی دولتی است که از مدل یادگیری جهانی (Global Learning) پیروی می‌کند. این دانشگاه تقریباً ۴۶۳۲۸ دانشجو را در پاییز سال ۲۰۲۰ ثبت‌نام کرد، از این میان تقریباً ۱۳۹۶۳ دانشجوی از کشورهای خارجی وارد دانشگاه فناوری سیدنی شده بودند. این مهم، نشان‌دهنده محبوبیت این دانشگاه در نزد دانشجویان بین‌المللی است.

تکنولوژی سیدنی یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل در استرالیا است که بیش از ۵۰۰ دوره در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته‌های گوناگون تحصیلی بخصوص تجارت، ارتباطات، آموزش، مهندسی و فناوری اطلاعات عرضه می‌دهد.

پردیس دانشگاه تکنولوژی سیدنی

پردیس دانشگاه فناوری سیدنی در قلب شهر سیدنی مستقرشده است که دارای ساختمان‌های مدرن گوناگون ازجمله «Alumni Green»، «UTS Library» و «UTS Central» و بقیه‌ی موارد است. این دانشگاه دارای بیش از ۱۳۰ باشگاه و انجمن مانند جامعه آفریقایی، دومیدانی و غیره است که با حوزه‌های گوناگون فرهنگی، ورزشی، دانشگاهی یا اجتماعی مرتبط هستند.

  • ساختمان UTS Central: این‌یک ساختمان شیشه‌ای ۱۷ طبقه است که دارای مرکز دانشجویی، فود کورت، فضاهای تحقیقاتی و یک آزمایشگاه «Hive Super Lab» با ۲۷۰ صندلی است. این ساختمان شامل یک کتابخانه جدید با یک اتاق مطالعه سه‌طبقه‌ای است.
  • ساختمان UTS Library: این ساختمان برای دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات است که محققان با صنعت و دولت به توسعه فناوری‌های نوآورانه درزمینهٔ های بی‌شمار همکاری می‌کنند.
  • ساختمان دکتر چاوچاک وینگ: این ساختمان محل مدرسه بازرگانی تکنولوژی سیدنی است که کلاس‌های درسی گوناگون و سالن‌های سخنرانی را عرضه می‌دهد. این ساختمان فضایی را برای مطالعه و استراحت دانش آموزان فراهم کرده است.
  • پردیس Moore Park: یکی از اولین ساختمان‌ها در استرالیا که برنامه‌های دانشگاهی را با یک مکان ورزشی ترکیب کرده است. این ادغام علم و ورزش، دسترسی عملی دانشگاه تکنولوژی سیدنی را به ورزشکاران عرضه می‌دهد.
  • ساختمان Vicki Sara: این ساختمان محل دانشکده علوم و دانشکده تحصیلات تکمیلی بهداشت است. این ساختمان دارای اولین آزمایشگاه در نوع خود در استرالیا است که تقریباً ۲۲۰ دانشجو از ۱۲ کلاس را در خود جای می‌دهد.
  • ساختمان مهندسی و فناوری اطلاعات: این ساختمان آموزش، پژوهش و فضاهای اجتماعی مبتنی بر تکنولوژی را عرضه می‌دهد که در حومه یک دهلیز و با پیشرفته‌ترین امکانات تجسم داده‌ها در استرالیا جمع شده‌اند.

 

دانشگاه نیوساوت ولز

تاریخچه دانشگاه نیوساوت ولز

تاریخچه افتتاح دانشگاه نیوساوت ولز به دوران هنرستان مکانیک سیدنی و کالج فنی سیدنی بازمی‌گردد که به ترتیب در سال‌های ۱۸۳۳ و ۱۸۷۸ افتتاح شدند. این مؤسسات به‌منظور رفع نیاز فزاینده دوران صنعتی شدن استرالیا افتتاح شدند تا علم و تکنولوژی‌های جدید را به جوانان بیاموزند. پس از بحران‌های جنگ جهانی دوم، توجه عموم جامعه به نحوه تبدیل یک جامعه کشاورزی به جامعه‌ای مدرن و صنعتی معطوف شد و در نتیجه دولت ایالتی نیوساوت ولز تصمیم به ساخت دانشگاهی گرفت تا مهندسان و تکنسین‌های برجسته‌ای را برای پیشرفت‌ استرالیا تربیت کند. پس از صدور فرمان رسمی دولتی، دانشگاهی بانام دانشگاه تکنولوژی نیوساوت ولز در سال ۱۹۴۹ افتتاح شد.

نخستین کلاس‌ دانشگاه با حضور ۴۶ دانشجو در رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن و مهندسی برق اجرا شد. دانشجویان هر رشته علاوه بر مباحث تئوری و آموزشی باید مدت‌زمانی مشخص را در صنعت مربوطه به‌صورت عملی تعلیم می‌دیدند. به‌تدریج با اضافه شدن دپارتمان‌های تحصیلی دیگر مانند پزشکی، هنر و حقوق، نام دانشگاه به دانشگاه نیوساوت ولز تغییر یافت تا از هویت تکنولوژیک خود فاصله گرفته و عمومیت آن را بازتاب دهد.

در سال‌های اخیر دانشگاه نیوساوت ولز گسترش بسیاری پیداکرده و درزمینهٔ های گوناگون تحقیقاتی شهرت بسیاری به دست آورده است؛ برای نمونه این دانشگاه دارای بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی درمان سرطان در استرالیا است.

پردیس دانشگاه نیوساوت ولز

پردیس اصلی دانشگاه نیوساوت ولز در کنزیگتون قرار داشته که شامل بیشتر ساختمان‌های اصلی این دانشگاه می‌شود. دانشکده هنر و طراحی نیوساوت ولز در پردیس پدینگتون مستقرشده و علاوه بر آن این دانشگاه در شهر کانبرا استرالیا نیز پردیسی اختصاص در اختیار دارد.

پردیس کنزیگتون به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم‌شده که در میانه میدان مرکزی و ساختمان علمی از یکدیگر جداشده‌اند. دانشگاه نیوساوت ولز در نواحی گوناگون از ایالت مانند رندویک، کوگی، بوتانی، دی وای، کوان، منلی ویل، فاولرز گپ، آلبوری، پورت مک کواری، کافز هاربور و بنکستون ایرپورت دارای چندین پردیس یا دپارتمان گوناگون آموزشی و تحقیقاتی است. تعدادی از آمفی تئاترها، سالن‌های اجرای زنده دانشگاه و باشگاه‌های ورزشی برای استفاده عموم علاوه بر دانشجویان نیز مجاز است.

 

دیدنی‌های استرالیا

جاذبه‌های توریستی استرالیا

امروز می‌خواهیم در مورد یک مسئله جذاب صحبت کنیم. می‌خواهیم سفری به کشور دیدنی استرالیا داشته باشیم و با جاذبه‌های توریستی استرالیا آشنا شویم. استرالیا یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین کشورهای دنیا است که طبیعت چشم‌نوازی دارد و سرشار از دیدنی‌های جذاب است.

سواحل بکر، مناظر طبیعی، جنگل‌های سرسبز و شهرهای خیلی زیبا در کشور استرالیا باهم جمع شده است تا این کشور را به یکی از پرجاذبه‌ترین مقاصد توریستی جهان تبدیل کند.

آنچه در مورد استرالیا باید بدانید

پیش از اینکه با جاذبه‌های توریستی استرالیا آشنا شویم، بهتر است که اطلاعات بسیاری در مورد این کشور داشته باشیم. استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیا است که در دل اقیانوس هند و آرام و در قاره اقیانوسیه مستقرشده است.

استرالیا یکی از بهترین کشور‌ها برای یک ماجراجویی فوق‌العاده و شگفت‌انگیز شمرده می‌شود؛ چون این کشور دارای جنگل‌های بارانی در اطراف صحراهای سرخ و سوزانی است که موجب شده، یکی از شگفت‌انگیز‌ترین کشورها از دید گردشگران شمرده شود.

البته به خاطر کمبود بارندگی و خشکی زیاد، حدوداً ۴۰ درصد از خاک استرالیا غیرقابل‌سکونت است و در بیش از دوسوم کشور، سالانه کمتر از ۵۰۰ میلی‌متر باران می‌بارد. این قسمت خشک و غیرقابل‌سکونت استرالیا در وسط قاره و دور از سواحل مستقرشده است و به همین خاطر نیز بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور در ۵۰ کیلومتری ساحل زندگی می‌کنند.

لیست جاذبه‌های توریستی استرالیا

استرالیا کشور بسیار زیبا و دیدنی است. جاذبه‌های توریستی این کشور به‌قدری زیاد است که اگر کسی بخواهد از آن‌ها دیدن کند، به چند ماه زمان نیاز دارد. از سواحل آرام‌بخش در کنار اقیانوس تا کوه‌های باعظمت و جنگل‌های سرسبز همه و همه در کشور استرالیا قرارگرفته است.

بسیاری از جاذبه‌های توریستی استرالیا در طبیعت بکر این کشور واقع‌شده‌اند که باسیاست‌های دولت مرکزی جهت جذب توریست به اقامتگاه‌های زیبا مجهز شده‌اند. بعضی از این مناطق حتی خالی از سکنه هستند و به خاطر دور بودن به‌ندرت افراد در آن‌ها زندگی می‌کنند اما به لطف صنعت توریست و سرمایه‌گذاری‌های دولت مرکزی استرالیا در این صنعت، این بخش‌ها به گران‌ترین و شلوغ‌ترین مکان‌های برای گردشگری و توریست در کشور استرالیا تبدیل‌شده‌اند.

در ادامه لیست مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی استرالیا را مشاهده می‌کنید:

تالار اپرای سیدنی (Sydney Opera House)

صخره معلق (Hanging Rock)

صخره‌های مرجانی (Great Barrier Reef)

ویو راک (Wave Rock)

پل بندرگاه سیدنی (Sydney Harbour Bridge)

پارک ملی کاکادو (Kakadu National Park)

پارک ملی پورنولولو (Purnululu National Park)

پارک ملی بلو مونتن (Blue Mantins National Park)

جزیره فراسر (Fraser Island)

جزایر کوک (Cook Islands)

منطقه حفاظت شده زیلاندیا (Zealandia)

جزیره‌ لرد هاو Lord Howe Island)

پارک ملی اولورا کاتا جوتا (Uluṟu-Kata Tjuṯa National Park)

جزایر وایت ساندی استرالیا (Whitsunday Islands)

بنای ملکه ویکتوریا استرالیا (Queen Victoria Building)

جاده بزرگ اقیانوسی استرالیا (Great Ocean Road)

کلام پایانی در مورد جاذبه‌های توریستی استرالیا

استرالیا یکی از دیدنی ترین کشورهای دنیا است که جاذبه‌های توریستی بسیاری دارد. از سواحل آرامش بخش در کنار اقیانوس تا جنگل‌های سرسبز و بناهای تاریخی باشکوه، همه و همه در استرالیا وجود دارد و به همین خاطر نیز همه‌ساله تقریباً ۱۰ میلیون نفر برای مشاهده نواحی توریستی استرالیا وارد این کشور می‌شوند.

اگر شما هم علاقه‌مند هستید از این کشور زیبا دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم که با کارشناسان موسسه مهاجرتی ویزاپیک ارتباط برقرار کنید تا آن‌ها به سؤالات شما در این مورد پاسخ دهند؛ و اینکه اگر علاقه‌مند به مهاجرت به استرالیا این کشور زیبا و دیدنی هستید، فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به استرالیا ما را پرکنید تا مشاوران رسمی ویزاپیک شمارا دررسیدن به هدفتان یاری کنند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 2,074 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 30 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.