مهتاب قدس بازگشت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مال باختگان کرمانشاهی - مهتاب قدس

علی عباسی کسانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیشترین تعداد پرونده‌های کلاهبرداری تشکیل شده در پلیس فتا استان کرمانشاه به حوزه جرایم اقتصادی مربوط می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ فقره باند کلاهبرداری در استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مبالغ برداشت شده از حساب مال باختگان کرمانشاهی در سال‌جاری با هماهنگی مقام قضائی به حساب شاکیان عودت داده شده است.

کسانی در خصوص بزرگترین باند کلاهبرداری دستگیر شده در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: باند اسکیمر کارت با تعداد ۳۳ نفر و ارزش ریالی هفت میلیارد تومان توسط پلیس فتا استان کرمانشاه شناسایی و در دام قانون گرفتار شد.

وی با اشاره به شیوه‌های جدید کلاهبرداری گفت: این روش‌ها شامل جلب اعتماد افراد از سوی متخلفین و دسترسی به اطلاعات کیف پول ارز دیجیتال و همچنین استفاده از دستگاه‌های اسکیمینگ برای کپی کارت بانکی شهروندان است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در ادامه روش‌های جدید کلاهبرداری، گفت: ارسال پیامک مبتنی بر بررسی سامانه ابلاغ الکترونیکی یا سامانه ثنا و لینک آلوده، نصب بدافزار بر روی گوشی قربانیان و تخلیه حساب‌های بانکی دیگر روش جدید کلاهبرداری است.

کسانی به شهروندان استان کرمانشاه توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی که هیچ شناختی نسبت به ایشان ندارند در بسیاری از مواقع به کلاه‌برداری منجر می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها