مهتاب قدس شناسایی مبتلایان به اومیکرون درهمدان/رعایت پروتکل به ۴۳درصد رسید - مهتاب قدس

به گزارش مهتاب قدس، علیرضا قاسمی‌فرزاد شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم استان همدان، گفت: وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان، آبی است و برای حفظ این وضعیت باید مردم پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت کرد.

وی ادامه داد: وضعیت آبی کرونایی استان می‌تواند شکننده و متزلزل باشد که باید از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات پرهیز شود.

قاسمی فرزاد، با اشاره به شناسایی موارد جدی اومیکرون در استان، گفت: طبق گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی دو مورد اومیکرون در استان شناسایی شده است.

وی، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را رضایت‌بخش ندانست و گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور ۴۹ درصد و در استان به ۴۳ درصد کاهش یافته است.

استاندار همدان تاکید کرد: علوم پزشکی در راستای پیشگیری از تجمع در مراکز درمانی و مطب‌ها، نظارت جدی بر سیستم نوبت‌دهی، در سطح استان انجام دهد. همچنین طرح سکوی هوشمند مدیریت کرونا در استان به طور جدی انجام و اجرا شود.

قاسمی‌فرزاد از جامعه روحانیت استان، ائمه جماعات خواستار شد تا در راستای ترغیب مردم به تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند، وی در ادامه گفت: رؤسای حوزه‌های علمیه و ائمه جماعات در راستای اقناع‌سازی مردم و ترغیب آن‌ها به تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های کمیته‌اطلاع‌رسانی و اصحاب رسانه، گفت: کمیته اطلاع‌رسانی، صدا و سیما و اصحاب رسانه، در راستای ترغیب مردم به تزریق دز سوم کرونا در استان اقدام کنند.

استاندار همدان به منظور پیشگیری از تجمعات در استان، تشدید روند نظارت و کنترل بر پاساژها، مراکز تجمعی و بازار استان خواستار شد و افزود: با مصوبه ستاد ملی فعالیت کلیه دانشگاه‌ها کشور و به دنبال آن نیز استان همدان مجاز است. بنابراین مراکز علمی‌و آموزشی باید پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی در زیرمجموعه خود را رعایت کنند.

وی با اشاره به اقدام اداره نوسازی مدارس در راستای تجهیز مدارس، گفت: با پیگیری‌های نوسازی مدارس روند تجهیزات مدارس، با ورود ۲ هزار تهویه به استان شتاب گرفت که این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد.

قاسمی‌فرزاد افزود: آموزش و پرورش در راستای واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان استان نظارت‌های لازم را انجام دهد؛ چراکه حفظ جان و سلامت دانش‌آموزان استان در اولویت ستاد استانی مدیریت کرونا است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 8 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها