مهتاب قدس ضرورت برگزاری تمامی مجالس عزا درمساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی - مهتاب قدس

به گزارش مهتاب قدس، رسول خدابخش صبح جمعه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در اهر با اشاره به اینکه وضعیت رنگ‌بندی شهرستان زرد شده و بنا به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری مراسمات در مساجد بلامانع است، تأکید کرد: تمامی مجالس ترحیم باید با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی (استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری، رعایت زمان و …) برگزار شود و هرگونه پذیرایی ناهار و یا شام و توزیع چایی و پذیرایی باز ممنوع است و فقط صاحبان عزا می‌توانند پذیرایی‌ها را بصورت بسته‌بندی شده ارائه نمایند.

خدابخش از برخورد قاطع ستاد کرونای شهرستان اهر با چاپخانه‌هایی که آگهی دعوت برای پذیرایی ناهار یا شام در مساجد چاپ کنند خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه عدم استفاده از ماسک در تجمعات امکان همه‌گیری کرونا را تشدید می‌کند و پذیرایی ناهار یا شام در مساجد می‌تواند یک تهدید جدی در تشدید شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود به همین دلیل هیچ چاپخانه‌ای اجازه ندارد از طرف صاحبان عزا کارت دعوت ناهار یا شام برای مساجد چاپ کند در غیراین‌صورت و در صورت مشاهده به شدت برخورد خواهد شد.

فرماندار اهر در خصوص برگزاری حضوری کلاس‌ها در مساجد نیز گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا از سوی مدیریت آموزش و پرورش به مدیران مدارس ابلاغ گردد و با جدیت و حساسیت تمام باید پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت گردد و در صورت نیاز کلاس‌ها با سه شیفت برگزار گردد.

ضرورت برگزاری تمامی مجالس عزا درمساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

راه‌اندازی اکیپ‌های نظارتی برای مدارس و مساجد

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر نیز با ارائه گزارش از وضعیت کرونای شهرستان اهر گفت: روند واکسیناسیون در شهرستان اهر خوب است و از مردم درخواست داریم تا همچنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نهایت همکاری را لازم را انجام دهند تا انشااله با یاری هم بتوانیم شاهد ریشه‌کن شدن کرونا باشیم.

محمد میرزاپور از راه‌اندازی اکیپ‌های نظارتی برای مدارس و مساجد خبر داد و افزود: اکیپ‌های نظارتی با هدف ساماندهی و تذکر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و مدارس شهرستان اهر در ۵ گروه مجزا به‌صورت سرزده به مدارس و مساجد مراجعه خواهند کرد و در صورت بروز مشکل و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و مجالس عزا ضمن تذکر کتبی و شفاهی، مراتب را به ستاد مبارزه با کرونا شهرستان گزارش و از طریق این ستاد برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

ضرورت برگزاری تمامی مجالس عزا درمساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به تمامی مدارس مصوبات کرونا ابلاغ شده است

ناصر پورفتحی، مدیر آموزش و پرورش اهر نیز با اشاره به اینکه به تمامی مدارس مصوبات کرونا ابلاغ شده است، گفت: تمامی دستورالعمل‌هایی که باید در خصوص برگزاری حضوری کلاس‌ها رعایت گردد را هم مکتوب و هم چهره به چهره به مدیران مدارس ارائه کردیم و از آنها مؤظف به رعایت این دستورالعمل‌ها هستند.

پورفتحی با اشاره به این‌که ۹۵ درصد مدارس غیردولتی استانداردهای لازم برای برگزاری کلاس‌ها را ندارند گفت: در حال حاضر ۵۵ مدرسه غیردولتی در شهرستان فعالیت دارد که متأسفانه فضای آموزشی این مدارس برای دانش‌آموزان هیچ‌گونه استاندارد لازم را ندارند و مناسب نیست.

مدیر آموزش و پرورش اهر با اشاره به اینکه حضور بیش از ۱۵ نفر در یک کلاس ممنوع است، عنوان کرد: اگر مدارس غیر دولتی نمی‌توانند این مورد را رعایت کنند باید کلاس‌های خود را در چند شیفت مجزا برگزار کنند.

وی در خصوص فروش آهن‌های فرسوده مدارس اهر نیز چنین توضیح داد: آهن‌های فرسوده مدارس اهر به‌صورت مزایده به فروش رسید که مبلغ ۲۰۷ میلیون تومان شد و این مبلغ در راستای خرید تجهیزات جدید برای مدارس هزینه خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 164 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 26 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها