مهتاب قدس قرارگاهی برای تحقق عدالت آموزشی/ ساخت مدرسه و توزیع لوازم التحریر - مهتاب قدس

حامد ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از اهداف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بحث محرومیت زدایی است اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی که در کشور ما وجود دارد و باید به آن پرداخته شود، مسئله آموزش است.

ساخت ۱۰۹ مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان امام در لرستان

وی با بیان اینکه آموزش، پایه و اساس توسعه است و از اهمیت خاصی برخوردار است عنوان کرد: در این راستا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با درک این اهمیتی که مسئله آموزش دارد، در این حوزه ورود خاص و ویژه ای دارد.

قرارگاهی برای تحقق عدالت آموزشی/ ساخت مدرسه و توزیع لوازم التحریر

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه در این راستا در دو بخش زیربنایی و همچنین تأمین لوازم کمک آموزشی ورود پیدا کرده‌ایم افزود: در حوزه زیربناهای آموزشی، حدود ۱۰۹ پروژه احداث مدرسه در استان در دستور کار قرار دادیم.

ویسکرمی بیان داشت: مجموع کلاس‌های درس این تعداد مدرسه، ۳۷۹ مورد است که از این تعداد تا کنون ۵۳ مدرسه با ظرفیت ۲۴۰ کلاس درس به بهره برداری رسیده است.

تبدیل مدارس کانکسی به بنای مناسب و استاندارد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان تاکید کرد: در مجموع برای ۱۰۹ مدرسه در دست ساخت، ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تا به حال ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از آن محقق شده است.

قرارگاهی برای تحقق عدالت آموزشی/ ساخت مدرسه و توزیع لوازم التحریر

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که تا پایان سال هم ۱۳۹ کلاس باقی مانده را تحویل بدهیم تصریح کرد: در کنار این امر، بحث ساماندهی ۵۳ مدرسه کانکسی را در استان در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان با بیان اینکه با مشارکت نوسازی مدارس این مدارس کانکسی به مدارس با بنای مناسب تبدیل خواهند شد افزود: این امر نیز ظرف یک سال آتی عملیاتی خواهد شد.

توزیع ۲۲ هزار بسته لوازم التحریر و کیف در بین دانش آموزان محروم

ویسکرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأمین لوازم التحریر برای دانش آموزان مناطق محروم و همچنین آسیب دیده از کرونا افزود: طی امسال شش هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر و کیف تحویل دانش آموزان محروم در سراسر استان شده است.

قرارگاهی برای تحقق عدالت آموزشی/ ساخت مدرسه و توزیع لوازم التحریر

وی گفت: طی سال گذشته نیز ۱۶ هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان مناطق محروم و آسیب دیده از کرونا استان توزیع شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان بیان داشت: در مجموع طی سال گذشته تا امروز ۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته‌های کیف و لوازم التحریر در بین دانش آموزان مناطق محروم لرستان توزیع شده است.

ایجاد قرارگاه عدالت آموزشی

ویسکرمی با بیان اینکه در کنار اقدامات یاد شده، قرار گاه جهادی عدالت آموزشی را در استان تشکیل داده‌ایم عنوان کرد: این قرارگاه از وضعیت آموزشی مناطق محروم استان نیاز سنجی می‌کند.

قرارگاهی برای تحقق عدالت آموزشی/ ساخت مدرسه و توزیع لوازم التحریر

وی تاکید کرد: گروههای جهادی نیز از سوی این قرارگاه، ساماندهی می‌شوند تا کار کمک‌های آموزشی به دانش آموزان مناطق محروم استان را انجام دهند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان افزود: تحویل بسته‌های آموزشی با مشارکت بسیج و ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان از سوی این قرار گاه عدالت آموزشی انجام می‌گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 12 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها