مهتاب قدس هوای کرج و اشتهارد ناسالم است - مهتاب قدس

فردین حکیمی در گفت‌وگو با مهتاب قدس اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ایستگاه کرج هم‌اکنون بر روی عدد ۱۵۶ قرار گرفته و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی بیان کرد: بر همین اساس شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های ساوجبلاغ، اشتهارد و نظرآباد به ترتیب ۱۱۲، ۱۵۵ و ۸۱ است که بر این مبنا کیفیت هوای نظرآباد قابل قبول، ساوجبلاغ ناسالم برای گروه‌های حساس و اشتهارد در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز تصریح کرد: از روز گذشته با استقرار جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی و بروز وارونگی دما کیفیت هوای استان کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام هواشناسی البرز بر استمرار پایداری هوا تا دوشنبه هفته آینده و به تناسب آن افزایش غلظت آلاینده‌ها و قرارگیری در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌ها، تصمیمات کمیته اضطرار به منظور اعمال ممنوعیت و محدودیت‌های موقت مکانی اعلام شد.

حکیمی با اشاره به لزوم تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی متذکر شد: باید از هرگونه فعالیت که منجر به تشدید آلودگی می‌شود جلوگیری شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 26 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها