مهتاب قدس ۴۰ درصد از تصادفات فوتی اصفهان ناشی از واژگون شدن خودرو است - مهتاب قدس

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی صلواتی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز جهانی یادمان قربانیان حوادث ترافیکی برگزار شد با اشاره به اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات نیز زیاد است، اظهار داشت: ما همه توان خود را برای کاهش تعداد تلفات جاده‌ای در استان اصفهان به کار برده‌ایم و برای تحقق این امر نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها هستیم.

عامل ۷۰ درصد از تصادفات انسانی است

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از عامل تصادفات در جاده‌های استان اصفهان بر اساس پژوهش صورت گرفته عامل انسانی و ۳۰ درصد جاده و وسایل حمل و نقل بوده است، ابراز داشت: همچنین باید توجه داشت که حدود ۲۵ درصد از سرنشینان جلو و رانندگان از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در سطح جهان ۲۰ درصد از رانندگان موتورسیکلت تمایل به استفاده از موتورسیکلت ندارند، ادامه داد: این آمار در اصفهان ۸۳ درصد است و در این زمینه شرایط مناسبی را نداریم و باید در این زمینه فرهنگسازی جدی دنبال شود.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۵ درصد از رانندگان نسبت به رعایت فاصله طولی توجهی ندارند، گفت: فاصله طولی با وسایل جلو در زمان رانندگی با هر مسزان سرعت باید دو ثانیه باشد، ۱۳ درصد رانندگان این موضوع را رعایت نمی‌کنند و این موضوع در بزرگراه‌ها ۲۴ درصد است.

صلواتی با بیان اینکه رانندگان باید بعد از هر دو ساعت استراحت به مدت ۱۰ دقیقه استراحت داشته باشند، افزود: این امر در جاده‌های استان اصفهان که کویری و یکنواخت است ضرورت بیشتری دارد ضمن اینکه مراکز بین راهی نیز در محورهای استان تعبیه و بسیاری از آنها راه‌اندازی شده است.

امسال ۳۳۶ نفر در جاده‌های اصفهان جان باخته اند

وی با بیان اینکه در هر ۳۱ دقیقه یک فوتی در تصادفات استان اصفهان گزارش می‌شود، اضافه کرد: سالانه ۱۶ الی ۱۷ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند که این آمار در استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون
هر ۳۱ دقیقه یک فوتی داریم در تصادفات استان اصفهان ۳۳۶ نفر بوده است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان همچنین با بیان اینکه تخلفات رانندگی بستر ساز ایجاد تصادفات فوتی هستند، ادامه داد: در این زمینه باید توجه داشت که باید هزینه تخلفات به روش‌های مختلف در کشور افزایش یابد و متخلفان رانندگی از برخی از حقوق اجتماعی محروم شوند تا شاهد کاهش تخلفات باشیم.

۳۰ درصد رانندگان توجه به جلو ندارند

وی با بیان اینکه طبق آمار پزشکی قانون ۳۰ درصد از فوتی‌ها ناشی از شکستگی‌های متعدد است، گفت: ۴۰ درصد تلفات استان اصفهان به دلیل واژگون شدن خودرو است و علت تامه تصادفات در ۳۰ درصد عدم توجه به جلو است،
۸۰ درصد رانندگان پاسخ تلفن می‌دهند و ۳۵ درصد پیامک نیز ارسال می‌کنند و از سوی دیگر نیز ۱۷ درصد رانندگان سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند.

صلواتی با اشاره به شناسایی ۱۰۹ نقطه دارای تصادف در استان اصفهان گفت: ۶۷ نقطه نیز مصوب کشوری است که طی چهار سال اخیر ۲۹ نقطه رفع شده و ۶ نقطه دیگر نیز رفع شده اما صورت جلسه نشده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 176 views بار دسته بندی : استانها تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها